So'nggi daqiqa: “A Haber” dasturida ishtirok etgan “Madaniyat va turizm” Vaziri Mehmet Nuri Erso'yning muhim bayonotlari
"2022 YILDA 35 MILLIARD DOLLAR TURIZM DAROMADLARI MAQSADIMIZDIR”
- 2019-yil yaxshi o‘tdi. Taxminan 51,7 million sayyohni qabul qildik. Pandemiya sababli sayyohlarimiz soni 16 millionga qisqardi. Turistlar soni dunyoda bo‘yicha o'rtacha 80 foizga qisqargan bo‘lsa, biz 68 foiz qisqarishga duch keldik. 2020-yilda 29 million sayyoh kelib, 24 milliard daromad keltirdi. 2022-yil uchun turizmdan 35 milliard dollar daromad olishni maqsad qilganmiz.
“2021-YILDA KINO SONOATIGA 95 MILLION LIRALIK MODDIY YORDAM BERDIK”
- Pandemiya davrida kino sanoati yordamga muhtoj edi. 2021-yilda biz 95 million liralik yordam ko'rsatdik. Yangi kino loyihalari va suratga olish ishlariga, taxminan, 49 50 million lira hissa qo‘shdik. Kinoteatr zallariga 16 million lira atrofida naqd yordam berdik. Kino bilan bog‘liq madaniy tadbirlarga, taxminan, 29 million liralik hissa qo‘shdik. Ularning barchasini to‘plaganingizda, biz 2021-yilda 95 million liralik yordam ko‘rsatdik. Biz 2022-yilda qo‘llab-quvvatlashimizni davom ettiramiz.
MISRDA PIRAMIDALAR QANDAY E’ZOZLANSA, TURKIYADAGI “TOSHTEPA”LAR HAM SHU DARAJAGA KELADI
- Biz 2018-yilda qaror qabul qildik. Qazilmalar bilan bog‘liq eng katta muammolardan biri, ularning “qisqa umr ko'rishi” edi. Biz 12 oylik baxtsiz hodisalar dasturini boshladik. Shu nuqtai nazardan, 38 millionni tashkil etgan qazish xarajatlari 105, 106,5 milliondan oshdi. Ulardan tashqari, 2021-yilda jami 650 ga yaqin qazish ishlarini olib bordik. Turkiya hozirda eng jadal qazilma ishlari olib boradigan davlatlardan biri hisoblanadi. Bu bizni yangi kashfiyotlar haqida bosh qotirishimizga undadi. Siz Go‘bekli Tepani bilasizmi? Loyihaning yuqori nomi Toshtepalar edi. Bu juda katta loyihaga aylandi. Uning ostida Go‘bekli Tepa kabi yana 11 ta nuqta aniqlandi. Misr uchun piramidalar qanday bo‘lsa, Toshtepa Turkiya uchun ham huddi shunday darajaga yetadi. Dastlabki 5 yilda 5 million sayyohni jalb qilishni maqsad qilganmiz. Keyin u ko‘payishda davom etadi, deb umid qilyapmiz.
Chet elga noqonuniy olib ketilgan 8 mingdan ortiq eksponatlarning Turkiyaga olib kelinishini taʼminladik. Bu raqam hali yanada tezroq ortadi.
“TURIZMNI RIVOJLANTIRISH AGENTLIGI”NING “MARKA”GA AYLANISHIMIZDAGI ROLI BEQIYOS
- Agar siz mashhur “marka”ga aylanishingizni istasangiz o‘zgarishlardan qo‘rqmasligingiz kerak. Siz sayyoh xohlagan va afzal ko’rgan mahsulotga aylansangiz, turoperator kim bo‘lishi sizni qiziqtirmaydi. Turizmni rivojlantirish agentligi brendingda muhim rol o‘ynaydi. Turkiyaning turizm salohiyati juda yuqori. Tarixda ilk marta u aniq maqsadga muvofiq dasturlashtiriladi va strategiyalar aniqlanadi. Prezidentimiz turizmni strategik soha deb e’lon qilgan edi. Maqsadga erishish uchun qo‘limizdan nima kelsa, bosqichma-bosqich amalga oshirib kelyapmiz. Qoidalar katta omildek tuyuladi, lekin unday emas. Biz ham aholi jon boshiga daromadimizni oshirmoqchimiz, lekin taniqli “marka” bo’lib, munosib o‘ringa erishishga harakat qilyapmiz.
“SOG‘LIK TURIZMINING 10% LIK ULUSHINI OLISH MAQSADIMIZ”
- Bizda ko‘plab maqsadli mahsulotlar mavjud. Sog‘lomlashtirish turizmida qolish muddati uzoq. Tabiiyki, sarf-xarajatlar miqdori ham katta bo‘lib, ular o‘zlari bilan birga sherik olib kelishadi. Bularni ko‘rib chiqsak, sog‘lomlashtirish turizmi hayotiy ahamiyatga ega. Biz sog‘lomlashtirish turizmidan 10% ulush olishni maqsad qilganmiz. Kasalliklar soni ko‘p edi, lekin biz hech kimni yo‘lakda qoldirmadik, barchani davolashni o‘z zimmamizga oldik. Turkiya inqirozsiz o'tgan yagona davlatlardan biri. Bu ham biz uchun ijobiy tajriba bo‘ldi. Turkiyaning ham sarmoyaviy “ishtahasi”, ham salohiyati bor, deydi “Madaniyat va Turizm” Vaziri Mehmet Nuri Erso‘y.